17.1 C
Umeå
8/8 2020

Chillimedia rekryterar instagramprofil till nytt koncept

Chillimedia anställer två nya medarbetare, förutom instagramprofilen anställer man också en sociala medier-expert. Företaget fördjupar därmed sin satsning på sociala medier-marknadsföring och drar igång en helt ny satsning på influencersamarbeten.

Lotta Folkesson

Lotta har tidigare arbetat med försäljning och marknadsföring i olika branscher. Hon har även jobbat med administration och rekrytering. Lotta är nog mest känd för allmänheten genom sitt instagramkonto (Lifestylebyl), där hon idag har drygt 40 000 följare. Hon kommer att ansvara för influencersamarbeten på Chillimedia och sammanföra rätt influencers med rätt kund.

– Det råder en del missförstånd kring vad ett samarbete med en influencer innebär. Många tror att det bara handlar om dyra samarbeten med de största namnen men vi menar att matchningen med rätt influencer till rätt företag är det viktigaste och ger förbluffande goda resultat. Det är en kanal även för det mindre företaget. Den här processen kräver dock fingertoppskänsla och det är där vi kommer in, med vårt stora nätverk av lokala influencers som gör att vi kan nå den perfekta matchningen både för kunden och influencern, förklarar Lotta.

Antonia Dahlman

Antonia är företagets nya Sociala medier-expert. Hon kommer senast från en tjänst som campaign manager på Mittmedia. På Chillimedia kommer hon att ansvara för innehållsproduktion i våra kunders sociala media-flöden. Hon kommer även att sätta upp, driva och optimera marknadsföringskampanjer i sociala medier. Antonia påpekar att all digital marknadsföring är mätbar, det går att se de effekter man får i rena siffror.

– Jag hyser stor kärlek för marknadsföring och mötet med människor. Det faktum att man ständigt behöver vara på tå och att varje nytt uppdrag alltid innebär en ny utmaning. Ingen kund är den andra lik även om det på förhand kan verka så. Jag tilltalas av processen, att mejsla fram budskapet, konstaterar Antonia.

Det här är två oerhört starka rekryteringar som har ett otroligt spetskunnande inom respektive område. Vi har under en tid sökt efter precis de här kompetenserna. Vi är så tacksamma och glada att de valt att komma till Chillimedia, säger Tobias Engman, VD.

Mer innehåll från Umeåguiden

En död modellkarriär

Hallå där alla monsterdiggare och lyllosar. Ja ni ser helt rätt, en ny bild på...

Världens Historia

När radarparet Möller Och Nûjen bjöd publiken på svensk historia blev föreställningen en stor succé,...