Evita Care – Hemtjänst för ett gott liv

Vi bedriver hemtjänst i Umeås centrala delar samt i byar utanför. Vi på Evita Care anpassar oss efter kundens önskemål kring sina beviljade insatser i så hög grad det är möjligt att tillgodose. Vid första träffen går vi igenom den hjälp som är beviljad och kund och anhöriga får information om hur vi kan planera in hjälpen på bästa sätt.

– Det bästa med mitt arbete är att få höra vilken skillnad vi alla gör och hur mycket den skillnaden betyder för de kunder som valt oss som sin hemtjänstutförare. Vetskapen om att kunderna känner sig trygga, nöjda och längtar tills att vi kommer. Det visar att vi gör ett viktigt och mycket bra arbete, menar Mariah Bodén.

Viktigt med bra kommunikation

Mariah Bodén, verksamhetsansvarig

Mariah är verksamhetsansvarig för Evita Care – Hemtjänst för ett gott liv och hon har arbetat som undersköterska sedan 2006. Hon har arbetat i olika verksamheter inom vården, bland annat demensboende och servicehusboende. 2013 var Mariah med och startade företaget som valt att växa i lagom takt, dels för att kunna behålla kvaliteten på sina tjänster men också för att kunna ge sina medarbetare de bästa förutsättningarna för att utföra ett så bra arbete som möjligt.

Vi bedriver hemtjänst i Umeå med omnejd. Vårt upptagningsområde är i centrala Umeå men också i byar utanför. Vi utgår från vårt kontor som ligger på Umestan, vilket gör det enkelt att åka ut till kunderna i alla olika riktningar. Att arbeta i hemtjänsten kan innebära mycket ensamjobb, man träffas på morgonen, vid lunch och sedan när arbetspasset är slut. Därför är det väldigt viktigt med kommunikation mellan medarbetarna och verksamhetsansvarig. När vi hämtar upp bilar från kontoret innan arbetspasset ser vi också över hur dagen kommer att bli. Är det förändringar inför dagen så planerar vi om för detta direkt.

Ena dagen är inte den andra lik

Hos oss ser vi förmåner i att arbeta med människor. Hjälpen vi ger till våra kunder är viktigt i sig. Vi lär känna nya människor och får sätta oss in i deras vardag med allt vad det innebär. Vi som medarbetare växer och tar lärdom om hur vardagen kan se ut för andra människor. Vi drar nytta av erfarenheten i möten med olika kunder. Den ena dagen är för det mesta inte den andra lik vilket gör att dagarna är mer utmanande. I arbetet måste man var kreativ, flexibel och känna sina kunder väl för att få allt att rulla på så bra som möjligt.

– Hos oss på Evita Care anpassar vi oss efter kundens önskemål kring sina beviljade insatser i så hög grad det är möjligt att tillgodose. Vid första träffen går vi igenom vilken hjälp som är beviljad och kund och anhöriga får information om hur vi kan planera in hjälpen på bästa sätt.

Grunden till en stabil verksamhet

Som verksamhetsansvarig är Mariah ute och arbetar hos hennes kunder så mycket som hon kan och har möjlighet till.
– För mig är det helt naturligt att vara i den operativa delen av verksamheten, sedan vill jag tro att det är grunden till en stabil verksamhet där både kunder och medarbetare mår bra. Jag har nog aldrig sett mig själv som sittandes enbart på ett kontor, om det hade varit så då hade jag valt en helt annan bransch och framförallt en annan yrkesroll att arbeta inom.

Kontakta oss för mer information!
Telefon: 090-349 57 70
E-post: info@evitacare.se
Hemsida: www.evitacare.se

Mer innehåll från Umeåguiden

Västerbottensgård i miniatyr

27-åriga Sara Bäckström drömmer om ett gammalt hus att få renovera och inreda. Men innan...

Vindeln tävlar i SM- Vilken kommun har godast kranvatten?

Svenskt Vatten arrangerar var femte år en tävling där landets kommuner får tävla i vem...